توضیحات:
سرفصل های این پروژه شامل موارد زیر است:
فهرست مطالب
مقدمه
تعریف مفهومی و عملیاتی آموزش راهبردهای فراشناخت
تعریف فراشناخت
تأثیر فراشناخت بر شناخت
دیدگاهای فراشناخت
فراشناخت ویادگیری اجتماعی
آموزش مهارتهای اجتماعی ازطریق فراشناخت( MASST-R)
خود آگاهی اجتماعی
مقایسه فراشناخت و ذهن آگاهی
منابع
مشخصات فایل
نوع فایل: ورد آفیس
شرح ابعاد و مولفه های متغیر: دارد
منبع: دارد (فارسی و لاتین)
منابع جدید پیشینه: دارد
تاریخچه متغیر: دارد
مدل های تحقیق: دارد
جدول تعاریف متغیر:
پیشینه لاتین: دارد
پیشینه فارسی: دارد
جدول مولفه ها: دارد
تعداد صفحات: ۴۰
پرسشنامه رایگان: دارد( با تفسیر و پایایی کامل)
گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)
مقدمه
شناخت بخش مرکزی فردیت انسان است. در منظر روان¬شناسی شناخت عبارتنداز: دریافت ، پردازش ، نگهداری و انتقال اطلاعات، فراشناخت فعالیتی است كه كنش¬های مربوط به چهار عنصر یادشده را در بر می¬گیرد و بر آن¬ها نظارت دارد (سیف، 1380).
فراشناخت اصلاحی است که اولین بار توسط فلاول (1976) به کار رفت تا دانش فرد در مورد فرایندهای شناختی و اینکه چگونه می¬توان از آنها برای دستیابی به یک هدف یادگیری به طور مطلوب استفاده کرد، اشاره دارد. درسال¬های اخیرتاکید زیادی برآموزش با هدف پیش¬برد مهارت¬های فراشناختی و ترغیب فعالیت¬های فراشناختی در بین افراد شده¬است. یادگیری "راهبردهای شناختی" و "فرا شناختی" را در بر می-گیرد. راهبردهای شناختی به راهبردهایی که افراد برای یادگیری به خاطرسپاری، یاد¬آوری و درک مطلب از آنها استفاده می¬کنند اشاره دارد. این راهبردها هم برای تکالیف ساده و حفظ کردنی و هم برای تکالیف پیچیده¬تر که به درک و فهم نیازمندند کاربرد دارد (بمبوتی ، 2008). فراشناخت یک مفهوم چند وجهی است. این مفهوم دربرگیرنده دانش (باورها)، فرایندها و راهبردهایی است که شناخت را ارزیابی، نظارت یا کنترل می¬کند (موسس و بیرد ، 2002). بیشتر فعالیت¬های شناختی به عوامل فراشناختی بستگی دارند که برآنها نظارت دارند و کنترل¬شان می¬کنند. علاوه براین، اطلاعاتی که از نظارت فراشناخت منشعب می¬شوند اغلب به صورت احساسات ذهنی تجربه می¬شوند که می¬توانند بر رفتار اثر بگذارند. با توجه به تعاریف می¬توان دریافت که مهارت¬های فراشناختی به عنوان یک پردازشگر اطلاعات، نظم دهنده، مهار کننده و نظارت کننده سایرجنبه¬های شناختی محسوب می¬شود. راهبردهای فراشناختی، تدابیری هستند برای نظارت بر راهبردهای شناختی و هدایت آنها راهبردهای فراشناختی عمده را میتوان در سه دسته قرار داد:
1- راهبردهای برنامهریزی : شامل تعیین هدف برای یادگیری و مطالعه تحلیل چگونگی برخورد با موضع یادگیری و انتخاب راهبردهای یادگیری مفید است.
2- راهبردهای کنترل و نظارت : ارزشیابی یادگیرنده از کار خود برای آگاهی یافتن از چگونگی پیشرفت خود، مانند نظارت بر توجه به هنگام خواندن یک متن، از خود سؤال پرسیدن به هنگام مطالعه.
3- راهبردهای نظمدهی : این راهبردها، باعث انعطافپذیری در رفتار یادگیرنده میشوند و به او کمک میکنند تا هر زمان که برایش ضرورت داشته¬باشد، روش و سبک یادگیری خود را تغییر دهد (سیف، 1380). برنامهریزی، نظارت و نظمدهی، سه مهارت اساسی هستند که به ما اجازه میدهند دانش فراشناختی را برای تنظیم تفکر و یادگیری به کار بریم (وولفولک ، 2001).
مجهز کردن افراد به مهارت¬ها و راهبردهای فراشناختی، آنان را قادر می¬سازد با افزایش آگاهی در مورد رفتار شهروندی سازمانی، بهزیستی اجتماعی و نگرشهای زیست محیطی و سپس کنترل ونظارت مناسب برآنها، خواسته ها و انتظارات عدیده موقعیت¬ها ی سازمانی، شرایط اجتماعی و زیست محیطی را برآورده سازند.